Szűcs Endre: Vágóállat- és húsminőség (Budapest, 2002)
7. Az állatitermék-előállítás és állatvédelem, a könyezetterhelésre gyakorolt hatás
7. táblázat. Biotermékek értékesítése Európában (1997-1999) Ország Értékesítés Európában Növekedés 1997 1998 1999 évben (%) évben (millió USD)1997-98 1998-99 Ausztria 546,0 718,9 839,3 31,7 16,7 Franciaország 703,2 814,8 935,8 15,9 14,8 Németország 1789,8 2088,3 2313,3 16,7 10,8 Olaszország 17,4 22,6 28,3 29,8 25,3 Hollandia 281,7 329,2 344,2 16,9 4,6 Spanyolország 58,4 70,2 83,4 20,1 18,8 Anglia 419,4 544,3 668,7 29,8 22,9 A biotermékek iránti érdeklődés a fogyasztók egyre tudatosabb magatartására vezethető vissza, ami a következőkkel magyarázható:- illeszkedik az egészséges táplálkozás általános irányzatához, mivel a biotermékek kis zsírtartalmúak; a biotermékekben a természetes táplálóanyagok elvileg nagyobb mértékben maradnak meg a nem biotermékek esetleges táplálóanyagveszteségéhez viszonyítva, ami azok feldolgozása folyamán következik be;- sokan hiszik, hogy a biotermékek biztonságosabbak, mivel peszticideket és genetikailag módosított komponenseket nem tartalmazhatnak;- etikai oldalról nagy súllyal esik latba, hogy a biogazdálkodás környezetbarát és az állatok jó közérzetét messzemenően figyelembe veszi. Néhány évvel ezelőtt a biohús értékesítése Európában 400 millió USD-t, ezen belül a marhahús 310 millió USD-t tett ki. Ausztriában végzett felmérés szerint a biohúst vásárolni szándékozó fogyasztók körében első helyen a baromfihús állt, majd a bárány-, a marha-, a sertés-, a borjú- és a nyúlhús következett. Az európai országok lakosai eltérő mértékben érdeklődnek a bioélelmiszerek iránt. Ahol nagy az igény, például Németország-190