G. Havas Katalin: Így logikus! (Budapest, 2002)
II. Van fogalmad róka?
MI AZ, AMIT KERESÜNK A BARKOCHBÁBAN?- Ez érdekes. Lehet, hogy majd ha kutató leszek, foglalkozni fogok ezzel. De most szabad-e kérdeznem, hogy mi a rejtett terved a barkochbázással?-Majd meglátod, hogy ez a játék jó alkalmat ad arra, hogy a fogalmak sajátosságaival alaposabban megismerkedjél. Kezdjünk el játszani. Én kérdezek, és te, Vera, válaszolj nekem:- Élőlény?- Igen.- Növény?- Nem.- Emlős?- Igen.- Háziállat?- Nem.- Méhlepényes emlős?- Nem.- Tojásrakó?- Igen.- Rákérdezhetek?- Igen.- Kacsacsőrű emlős?- Igen. Hogyan találtad ki ilyen gyorsan?- Amikor kérdeztem, akkor a kitalálandó sajátosságai iránt érdeklődtem. Ha „igen” választ kaptam, akkor már tudtam, hogy az adott tulajdonsággal rendelkező dolgok osztályába tartozik. Tudom, hogy az említett tulajdonságok mindegyike olyan, hogy egyenként számos élőlényfajtának tulajdonsága. De csak a kacsacsőrű emlős olyan élőlény, amelyik emlős, tojásrakó és csőre is van. Ezek azok a tulajdonságok, amelyeknek együttese minden egyes kacsacsőrű emlősnél megtalálható. Ezek a tulajdonságok alkotják a kacsacsőrű emlős fogalom tartalmát. 18