Papp Miklós: Irodalom II. Irodalom munkatankönyv a 7-8. osztály számára - A Szent István Társulat tankönyvei (Budapest, 2015)

IV. rész: Irodalmunk a XX. század második felében

Anyám hangjában rózsa Apáméban harang Zengj, illatozz, csengj élet Édes giling-galang Apám szívében csengő Anyáméban áldás Magasba és mélybe hívó Tavaszi kiáltás Apám szemében holnap Anyám szemében zsoltár Köszönd nekik, hogy költő, Ember s magyar voltál! /fi Milyen tulajdonságokat köszön a szüleinek? Válaszd őket ketté! Mik jellemzik az egijik, illetve a másik csoportot? Versenyezhet-e a két csoport egymással? Miért emeli ki ezeket? Miért fontos ez a számárai Megköszönted-e már tulajdonságaidat, eddig életedet szüleidnek? Készíts táblázatot, s írd le benne, mit örököltél édesapádtól, édesanyádtól! Mit fedeztél fel a munka végén? írj valamelyik szülődről egy ötsoros verset! FELADATOK Hányszor hallottuk a hittanórák, prédikációk figyelmeztető szavait, mégis elfelejtettük. Gyorsan kimondtuk az igent, aztán maradt minden a régiben. Mozduljunk! Merjük elkezdeni azt, ami a feladatunk. Ne halogassuk, mert valamit elveszítünk, és valami lényegesről fogunk lemaradni, s azt már nem tudjuk pótolni. Bennünk fénylő csillag sírásra görbült a szánk induljunk szívünk dzsungelében mikor a legszebben akartunk énekelni az embert megkeresni gyáva lett bennünk az öröm a jóságot még ma ahogy boldogok akartunk lenni el kéne kezdeni óh bennünk fénylő csillag merj már megszületni Miért alkalmazza az ellentéteket? Mit ér el ezzel? Kit és miért kell megkeresni? Miért a felszólítás, hogy a jóságot ma kell elkezdeni? Mi lehet a bennünk fénylő csillag? Valóban bennünk van? Ez a boldogság lehet-e a bennünk fénylő csillag? Megtaláltad már? Mikor? Milyen volt? Mesélj róla! Vagy ha ügy könnyebb, színben, formában, esetleg zenében mutasd be! Mi gátol a valódi boldogságban? Miért nem tudunk, merünk igazán boldo­gok lenni? FELADATOK 89

Next