Ravasz István: Gyakorlati útmutató az elemi iskolai fiú-kézimunka tanításához (Budapest, 1914)

A népiskolai földrajztanítás módszere. Iria: llóvó Lajos. Ára 2 korona. A pedagógiai világunkban jólismert, kiváló szerzőnek e műve tanítástudományi irodalomunk legjelesebb kézikönyveink egyike. Könyve szigorúan rendszeres és világos előadásban, mintaszerű magyar stílusban magában foglalja mindazt, amit a ‘népiskola e fontos tárgyáról akár elméleti, akár gyakorlati irányban tudnia kell a tanítónak. Vezérkönyv a kézimunkaoktatáshoz. Augusztin Imre. Nevelő kézimunka. Tanítóképzőintézeti növen­dékek, tanítók és szülők számára. I. rész. Papiros- és lemez­­(kartonmunkák.) Függelékül tanszerek készítése. 325 ábra. (8-r. 47 1. 12. tábla.) Fűzve ... ............... ... ... ... ... ... 1.20 — II. rész. Az agyagmintázás. Függelékül a gipszöntésről és a fém- • munkákról. 200 ábra. (8-r. 49 1. 13. tábla.) Fűzve .................... 1.20 — III. rész. Famunkák. Függelékül tanszerek készítése és a rovát­koló faiagás elemei. 225 ábra. (8 r-. 48 1. 16. tábla.) Fűzve 1.20 Lakóhelyi ismeretek. (Iteszéd- és értelemgyakorlatok.) Irta Dreisziger Ferenc. Ára 2 K. Elméleti és gyakorlati, modern vezérkönyv. Elmélete a legújabb vívmányokkal ismerteti meg a tanítót e téren. Gyakorlata a népiskola I. és II. osztályának e veszendőbe indult tantárgyát menti meg és van hivatva fölvirágoztatni. Elmélete mindent megmagyaráz, úgy hogy aki átérti, egy magasabb pedagógiai szférába jut. Gyakorlata pedig minden lépésre utat mutat, minden óra teendőit logikusan, röviden, világosan megmondja. És úgy van szerkesztve, hogy a városi és falusi iskola egyformán használ­hatja. Az osztott és az osztatlan iskola tanítója külön tantervet kap benne. És mindaz, ami e tárgy helyes tanítását kiegészíti, megvan e könyvben: ének, rajz, kézimunka, játék. Nemcsak a gyakorlati tanítók, de a tanítóképzőintézetek is haszon­nal alkalmazhatják.

Next