Prágai Tamás (szerk.): „Mint gondolat jel, vízszintes a tested” - Tanulmányok József Attiláról (Budapest, 2006)

Jegyzetek

Jegyzetek Kulcsár Szabó Ernő: Csupasz tekintet, szép embertelenség 1 Szabolcsi Miklós, Kész a leltár-József Attila élete és pályája 1930-1937, Akadémiai, Bp., 1998, 7. 2 Uo., 947., lásd még 954. 3 i/o., 947. 4 Gianni Vattimo, Das Ende der Moderne, Reclam, Stuttgart, 1990, 109. 5 A „.szabály szerint feölti fényem” sor szemantikai közlését ez a nyelvi ese­mény itt úgy materializálja, hogy mediális úton teszi a hangzás kényszeré­nek (sz > sz; k > k) élő tapasztalatává is. 6 .yerseket sem eszmékkel csinálunk, kedves Degas. Azokat szavakkal csi­náljuk.” Paul Valéry, Zur Theorie der Dichtkunst, Suhrkamp, Frankfurt/M., 1987, 148. 7 Vö. Szigeti Lajos Sándor, A JózsefAttila-i teljességigény, Szépirodalmi, Bp., 1988, 193-196. 8 József Attila, Tanulmányok és cikkek 1923-1930., Osiris, Bp., 1995, 272. 9 József Attila Összes Művei III., Akadémiai, Bp., 1958, 92. 10 „A műalkotáshoz sem hozzátenni sem belőle elvenni nem lehet...”, Jó­zsef Attila, Tanulmányok és cikkek 1923-1930, 120. 11 Németh Andor, József Attiláról, Gondolat, Bp., 1989, 135. 12 Lórincz Csongor, Beírás és átvitel - József Attila: „Költőnk és Kora”, in Kulcsár-Szabó Zoltán - Szirák Péter, Az esztétikai tapasztalat medialitása, Ráció, Bp., 2004, 153-13 Ezt a mediális különbséget a klasszikus-modern vers lényegében saját organikus kódoltsága miatt felejti el, azért nem veszi tudomásul, mert ma­ga sem „látja”. Sajátságos módon még ott sem, ahol maga valamiképp még­is valami hasonló megkülönböztetést hajt végre „szó”-„tag” és „beszéd” kö-199

Next