Prágai Tamás (szerk.): „Mint gondolat jel, vízszintes a tested” - Tanulmányok József Attiláról (Budapest, 2006)
Jegyzetek
Jegyzetek Kulcsár Szabó Ernő: Csupasz tekintet, szép embertelenség 1 Szabolcsi Miklós, Kész a leltár-József Attila élete és pályája 1930-1937, Akadémiai, Bp., 1998, 7. 2 Uo., 947., lásd még 954. 3 i/o., 947. 4 Gianni Vattimo, Das Ende der Moderne, Reclam, Stuttgart, 1990, 109. 5 A „.szabály szerint feölti fényem” sor szemantikai közlését ez a nyelvi esemény itt úgy materializálja, hogy mediális úton teszi a hangzás kényszerének (sz > sz; k > k) élő tapasztalatává is. 6 .yerseket sem eszmékkel csinálunk, kedves Degas. Azokat szavakkal csináljuk.” Paul Valéry, Zur Theorie der Dichtkunst, Suhrkamp, Frankfurt/M., 1987, 148. 7 Vö. Szigeti Lajos Sándor, A JózsefAttila-i teljességigény, Szépirodalmi, Bp., 1988, 193-196. 8 József Attila, Tanulmányok és cikkek 1923-1930., Osiris, Bp., 1995, 272. 9 József Attila Összes Művei III., Akadémiai, Bp., 1958, 92. 10 „A műalkotáshoz sem hozzátenni sem belőle elvenni nem lehet...”, József Attila, Tanulmányok és cikkek 1923-1930, 120. 11 Németh Andor, József Attiláról, Gondolat, Bp., 1989, 135. 12 Lórincz Csongor, Beírás és átvitel - József Attila: „Költőnk és Kora”, in Kulcsár-Szabó Zoltán - Szirák Péter, Az esztétikai tapasztalat medialitása, Ráció, Bp., 2004, 153-13 Ezt a mediális különbséget a klasszikus-modern vers lényegében saját organikus kódoltsága miatt felejti el, azért nem veszi tudomásul, mert maga sem „látja”. Sajátságos módon még ott sem, ahol maga valamiképp mégis valami hasonló megkülönböztetést hajt végre „szó”-„tag” és „beszéd” kö-199